Veelgestelde vragen (FAQ)
De BarDona webwinkel opent de virtuele deuren op dinsdag 7 oktober 2025.
We sluiten de webwinkel af na zondag 16 november 2025, zodat we de bestellingen kunnen doorgeven aan onze leveranciers en de pakketten klaar kunnen maken. Zo krijgt iedereen de bestellingen op tijd voor de feestdagen. Hieronder vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen.
​
Verzending en afhaling: in december
​Bij het afrekenen van je winkelmandje in de webwinkel kies je tussen verzenden of afhalen. Je keuze geldt voor de volledige inhoud van je winkelmandje. Wil je bepaalde producten zelf afhalen, maar andere laten leveren? Plaats dan twee aparte bestellingen via de webshop.​
​
Afhaling in Gent (gratis)​
Afhalen kan op de hoofdzetel van Onafhankelijk Leven (Groot Begijnhof 31, 9040 Gent). ​
D​e wenskaarten zijn al vanaf de eerste week van december beschikbaar. De overige artikelen vragen wat langere leverings- en verpakkingstijd, die zijn vanaf half december beschikbaar.​
-
Vanaf begin december:
wenskaarten zijn klaar voor afhaling op de volgende dagen:-
Maandag 1 december - van 9 tot 17 uur
-
Dinsdag 2 december - van 9 tot 17 uur
-
-
​Vanaf half december:
alle artikelen staan klaar voor afhaling op de volgende dagen:-
Vrijdag 12 december - van 9 tot 17 uur
-
Maandag 15 december - van 9 tot 17 uur
-
Dinsdag 16 december - van 9 tot 17 uur
-
Woensdag 17 december - van 9 uur, uitzonderlijk tot 18 uur
-
Gelieve er rekening mee te houden dat wij buiten deze vaste afhaaldagen geen permanentie op kantoor kunnen verzekeren.
Wil je bepaalde producten zelf afhalen, maar andere laten leveren? Plaats dan twee aparte bestellingen via de webshop.​​​
​​
Verzending
We verzenden de pakketten via Bpost naar elk adres in België. ​
-
Tussen 1 en 6 december zal Bpost je bestelde wenskaarten aanbieden.​
-
Tussen 15 en 19 december biedt Bpost de pakketten met andere producten aan.​
Wanneer we pakketten via pakketpost verzenden, bezorgen we je via e-mail een track&trace-link voor elk pakket. (Uitzondering: bestellingen die klein genoeg zijn voor de brievenpost zullen gewoon in je brievenbus landen.)
Verzendkost per pakket: In je winkelmandje wordt in de laatste stap de verzendkost van Bpost becijferd en doorgerekend. Breekbare artikelen zoals flessen worden in speciale beschermende verpakking verzonden. Lichtere en niet breekbare artikelen worden in verzenddozen of gegroepeerd verzonden. De verzending gebeurt via pakketpost, het is dus mogelijk dat grotere bestellingen in meerdere dozen en op verschillende data bij jou toekomen.
Vanaf € 200 aan producten bieden we je gratis verzending aan, wij nemen de kost van verzending door Bpost dan voor onze rekening. ​
Kan ik een factuur krijgen van mijn Bardona-aankoop?
​Natuurlijk! Tijdens het bestelproces kan je aanvinken dat je een factuur wenst.
Ons team bezorgt je de factuur in december.
Wat als ik een vraag of een klacht heb over een geleverd artikel?
​De artikelen uit de BarDona-actie kunnen helaas niet teruggenomen of terugbetaald worden. Toch een vraag of een klacht? Contacteer ons dan via bardona@onafhankelijkleven.be
Kan ik ook financieel steunen zonder aankoop in de webwinkel?​
Je wil ons wel steunen, maar hoeft daar geen producten voor in ruil? Gewoon een gift kan ook! ​
Wie organiseert deze goededoelen-bar?
​BarDona is een gezamenlijke actie ten voordele van Onafhankelijk Leven vzw en De Ouders vzw. Met de inkomsten zorgen we ervoor dat we onze werking voor mensen met een handicap en hun gezinnen verder kunnen uitwerken.
​
De webwinkel​ en bestellingen worden opgevolgd door het team van Onafhankelijk Leven vzw:
​Onafhankelijk Leven vzw
Groot Begijnhof 31, 9040 Gent
0435047275 - RPR Gent
